Állami Foglalkoztatási Szolgálat

 

A Szolgálat küldetése, céljai: 

A munkaügyi kapcsolatok kultúrájának fejlesztése, a munkaügyi konfliktusok hatékony rendezése.

 

A Szolgálat küldetése három törekvést ölel fel:

  • közreműködés a munkaügyi viták hatékony rendezésében, a konfliktusok lehető leggyorsabb megoldásában,
  • a munkahelyi és az ágazati, illetve ágazatközi szociális béke megőrzése,
  • a munkaügyi kapcsolatok kultúrájának fejlesztése.
  •  

     

    Mikor forduljanak hozzánk?:

    Bármikor, ha segítségre van szükségük munkaügyi kapcsolataik javítása, helyreállítása érdekében.

     

  • Kollektív munkaügyi vita esetén, amikor még nem került sor peres eljárásra, demonstrációra, sztrájkra,
  • Sztrájk előtti egyeztetéskor,
  • Kollektív szerződés megalkotásakor, módosításakor,
  • Döntőbíráskodást igénylő esetekben,
  • Bármely más esetben, ha munkaügyi kapcsolataik színvonalát emelni szeretnék.
  •  

     

     

    Hogyan lehet igénybe venni az MKDSZ szolgáltatásait?

    Egyszerűen.

     

  • Közvetítés, döntőbíráskodás igénylése esetén felkérést a vitában álló feleknek - a munkáltató és a szakszervezetek vagy üzemi tanácsok - egyező akaratuk kinyilvánításának írásba foglalásával írásban kell eljuttatni a Nemzetgazdasági Minisztérium Munkaerőpiaci Főosztály Társadalmi Párbeszéd Osztály vezetője részére (cím: 1054 Budapest, Kálmán Imre u. 2., e-mail: ildiko.zele-molnar@ngm.gov.hu vagy laszlo.fekete@ngm.gov.hu).
  • Tanácsadást - hasonló módon - bármely fél kérhet.
  • Amennyiben a Nemzetgazdasági Minisztérium Munkaerőpiaci Főosztály, ill. a Társadalmi Párbeszéd Osztály vezetőjének tudomására jut egy lehetséges konfliktus, illetve már kialakult egy munkaügyi vita, akkor köteles a vitában álló feleknek felajánlani a Szolgálat segítségét a vita rendezésében.
  • A vitában állók kérhetik a Szolgálattól, hogy ajánljon közvetítőt, illetve döntőbírót.